17 april ... naar Santa Monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Wim en Gerda - WaarBenJij.nu 17 april ... naar Santa Monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Wim en Gerda - WaarBenJij.nu

17 april ... naar Santa Monica

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Wim en Gerda

18 April 2018 | Verenigde Staten, Santa Monica

Vandaag eerst maar eens aan de poetserij, want als je zo'n spiksplinter nieuwe camper meekrijgt, voel je je natuurlijk ook verantwoordelijk om die netjes en schoon weer af te leveren. Ik denk bij het afnemen van die goed in de lak zittende kastjes steeds aan buurman Co, alsof HIJ ze gelakt heeft. Wim ruimt de "buitenmaterialen" op en doet dat zeer secuur zie ik. Na de koffie rijden we naar Santa Monica, HET strandgebeuren van de Los Angelers. We parkeren de camper (onwijs duur) op de P naast de bekende pier. Op het strand zijn al aardig wat enthousiastelingen. Wim heeft z'n fleecejas hoog gesloten en ik doe er ook een dikker shirt over. Best fris. We slenteren wat rond, kijken naar al die niet leuke souvenirtentjes, genieten van de muzikanten die er spelen, van de flanerende dames en vele poserende meiden en spotten ook " Santa Monica End of the Trail 66" Toch maar even een plaatje geschoten, zoals vele anderen. alhoewel route 66 voor ons een onderdeel was en niet HET doel. We overwegen of we nog een tour gaan regelen naar Hollywood en Beverly Hills, maar dat vinden we eigenlijk te veel tijd in beslag nemen. Dus wandelen we de brug over de stad in. Ik kan daar altijd echt van genieten, Wim wat minder. Chique zaken, mooie etalages, palmen, bloemen, allemaal laagbouw... toch mooi zo'n beeld. Natuurlijk zwervers .. en niet zo weinig ook. Aan winkelen heb ik me niet gewaagd, dat ene jurkje, wat me heel leuk leek, heb ik maar snel terug gehangen, kostte $ 248,00. In geen 248 jaar dus......
Op onze terugwandeling kwamen we zowaar President Trump en de Koreaanse Kim Jong-un tegen. Ze hadden veel bekijks en hun maskers en manieren waren erg goed. Hahahaha ......
Terug op de pier wat gedronken bij The Albright. Het was overal knap druk geworden. Fietsende en joggende jongeren, electrische steps, op de verharde houten baan over het strand en over de fietspaden. We vroegen ons even af hoe druk het zou zijn op een echt warme dag. Wij vertrekken weer naar onze camping, nog zo'n dikke 20 km. Nog even een kop koffie in de zon en dan de koffers pakken, rest opruimen,schoonmaken en de overgebleven spullen aan de overburen schenken. Na het eten de finishing touch en dan moet het goed zijn. We kruipen straks voor de 28e keer ons camperbed in en ik denk dat we weer heerlijk kunnen slapen.