16 april ... naar Malibu ... Californië - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Wim en Gerda - WaarBenJij.nu 16 april ... naar Malibu ... Californië - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Wim en Gerda - WaarBenJij.nu

16 april ... naar Malibu ... Californië

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Wim en Gerda

17 April 2018 | Verenigde Staten, Malibu Beach

Onze laatste reisdag beginnen we rond tienen. Met behoorlijke bewolking, dat hebben we de laatste drie weken niet meer gezien. We vervolgen de 5 om bij Santa Clarita (we kijken pal op het grote Sixflag park) de 168 te pakken naar Ventura. Via Filmore en Santa Paula, waar veel sinaasappelteelt is. Ook bomen en stuikenkwekerijen zien we veel. Kort voor Ventura enorme aardbeienvelden met heel veel op de knieën liggende plukkers. Natuurlijk kopen we een bak vers geplukte heel dikke exemplaren..... mmmmm..... lekker zoet. Bij Ventura zelf wuiven de metershoge palmen ons toe en ze wuiven heel hard, want er staat veel wind aan de kust. De grote oceaan is in ons gezichtsveld. We moeten nog benzine en propaan bijvullen. Benzine lukt uiteraard, maar propaan nog niet. Dan maar door ri Oxnard om van daaruit de kustweg naar Malibu te rijden. Er zal onderweg vast ergens propaan zijn. Die kustweg is mooi, maar ik vind het niet heel bijzonder. Als ik het vergelijk met de Great Ocean Road van Melbourne naar Adelaide vind ik die veel spectaculairder. Vrij snel bereiken we Malibu, een langgestrekte kust plaats. Veel mooie grote huizen op de bergen van de rijken. Ondertussen de propaantank ook gevuld. Aan het eind ri Santa Monica bevindt zich het Malibu Beach RV park, waar we gereserveerd hebben. Het is nog mooi vroeg dus we rijden door om te kijken of we misschien nog een stukje Los Angeles kunnen doen. We zien de houten pier van Santa Monica, rijden ri Beverly Hills, maar dat gaat mis. We hebben waarschijnlijk de verkeerde straat ingetoetst dus we rijden door de mountains omhoog. Wel mooi, maar niet de bedoeling. Van daaruit kunnen we ook nog wel ri Beverly Hills maar gezien de tijd kiezen we daar niet voor. We gaan terug naar Malibu en zetten de camper op z'n plek. Het is een frisse dag, veel wind, dus weinig strandtoeristen. Een enkele diehard waagt zich op een kleedje op het strand. Wij wandelen er een stuk langs met onze jasjes aan. We proberen nog buiten ons "aperitiefje" te nuttigen vanwege de mooie oceanview .... maar aangenaam is het niet. Dus in de hut dan maar. Ondertussen hebben we zo'n dikke 6500 km op onze kont in de camper gezeten de afgelopen 4 weken. Ik heb de uren maar niet geteld......... Onze Duitse buurtjes, een jong gezin met een jochie van 3 en een meisje van 8 maanden, gaan morgen naar huis. Ze hebben 3 1/2 maand gereisd, van Indonesië, via Nieuw Zeeland naar De Verenigde Staten. Zo bepaalt een ieder z'n eigen doelen in het leven. Mooi om te horen.

• 17 April 2018 - 22:51

Henny En Martin:

Gerda en Wim, wat mooie reisverslagen hebben jullie gemaakt. In gedachten konden we helemaal meereizen, herkennen ook veel bezienswaardigheden in jullie verslag.
    We wensen jullie een goede terugreis met veel herinneringen, tot ziens!

• 17 April 2018 - 23:57

Henk En Jannie:

Dag Gerda en Wim. Wij hebben ook genoten van jullie reisverslagen. Hebben vaak onze fotoboeken erbij gehaald. Ook voor ons veel herkenbare dingen. Heel leuk! Geniet nog even van de laatste vakantie-dagen. Goede reis terug. Groetjes van ons uit Bathmen. We hopen binnenkort jullie foto's te komen kijken. Tot gauw.

• 18 April 2018 - 06:13

Wim En Gerda :

Henny en Martin, Jannie en Henk
    Dank voor jullie terugreiswensen en leuk dat jullie als mede Amerikagangers, ieder op eigen wijze, hebben meegenoten van onze reis. Vorig jaar ging een studiegenootje van mij naar Nieuw Zeeland en toen hebben WIJ met haar meegereisd dmv onze fotoboeken en mijn verslagen. Dat gevoel van meereizen herken ik dus.
    Tot ziens in Bathmen en Zuidwolde .... groetjes van Wim en mij.