25 maart ... naar Amarillo Texas - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Wim en Gerda - WaarBenJij.nu 25 maart ... naar Amarillo Texas - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Wim en Gerda - WaarBenJij.nu

25 maart ... naar Amarillo Texas

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Wim en Gerda

27 Maart 2018 | Verenigde Staten, Amarillo

Onze Jelle is jarig, dus we starten met een FaceTime gesprek met die vrolijke 6 jarige. En dan .... gaan we vandaag op weg naar Amarillo. De hele dag zal de melodie van Neil Sedaka's song: " Is this the way to Amarillo" in m'n hoofd blijven.
"When the day is
On a Texas Sunday morning
How I long to be there
With Marie who 's waiting for me there"
Shalalalalala enz.....
We volgen de Interstate 40 en soms het oude deel, daar waar mogelijk. Men geeft het aan en wij vinden het mooi om te ervaren. We zien dan vooral veel oude rommel uit die tijd langs de weg. Verroeste auto's, verlaten benzinepompen, volledig overgroeid, verzameling olietanks etc. Voor de jonge, zich afzettende Amerikanen uit de jaren 60 betekende route 66 op zoek naar vrijheid in het westen van Amerika, op zoek naar drugs en vrije seks. "get your kicks on Route 66" Wij zijn hun generatiegenoten, maar veel kicks van route 66 krijgen wij nog niet. We rijden vandaag vooral door de eindeloze prairies van Texas, met echt Texaans weer. Warm 25 Gr en winderig. Weer ja-knikkers, paarden en ook koeien. We bereiken Amarillo, een uitgestrekte plaats, die is ontstaan uit samenvoeging van meerdere ranches. We doen wer boodschappen, tanken ... alweer.. haha... die camper slurpt lekker. Dan naar camping Fort Amarillo, waar nog 3 plekken vrij zijn. Ik had daar ruim tijd om deze blog bij te werken, maar helaas haperde hij weer bij het opslaan. Stomme site! Weer voor niets zitten typen, maar ... t was geen straf, buiten aan de picknicktafel van beton, te verblijven.