27 maart dagje rijrust - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Wim en Gerda - WaarBenJij.nu 27 maart dagje rijrust - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Wim en Gerda - WaarBenJij.nu

27 maart dagje rijrust

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Wim en Gerda

28 Maart 2018 | Verenigde Staten, Santa Fe

We hebben gisteravond besloten een rustdag te nemen qua rijden. Totaal hebben we in de afgelopen 6 dagen al 2300 km gereden. We willen de omgeving hier nog wat verkennen en het Indian Art museum bezoeken. Rustige start dus, een wandeling gemaakt door het gebied rondom de camping. Het was wel heel fris, maar ook nog lekker zonnig. Grondcactussen gezien. Vanmiddag naar het museum gereden, een prachtig overzicht van hoe de indianen in verschillende stammen leefden in hun pueblo's (nederzettingen) Het museum ligt op een heuvel aan de rand van Santa Fe en is een prachtig gebouw, uiteraard ook in Adobe stijl. Verder hebben we de Canyon Road bezocht, en straat waar zich vele kunstenaars hebben gevestigd. Het barst er van de galerieën, winkeltjes, drink- en eetgelegenheden. Je moet van die stijl houden, het is niet de onze. Daarna weer naar downtown om nog wat rond te kijken. Het governans palace is een van de oudste Amerikaanse openbare gebouwen. Rond 1880 schreef de gouverneur daar het beroemde boek " Ben Hur" Wim heeft het ooit gelezen, ik niet, indianenverhalen hahah.. Nu zit het historisch museum in dit gebouw. Ondertussen begint het te sneeuwen, ja echt waar, het is rond het vriespunt en koud! We bekijken de neoromaanse St Franciscus kathedraal. Een van de weinige gebouwen, die qua stijl afwijkt. Lekker warm in de kerk! Toch maar weer verder gewandeld, het blijft sneeuwen. We hadden nog een rondritje willen maken, maar het zicht is grauw en grijs, dus gaan we na een kop koffie terug naar "huis" Eten gekookt, camperzaakjes geregeld, gelezen, en dit blog geschreven. Ik ben weer helemaal bij. Zien of dat zo blijft.... is afhankelijk van de wifimogelijkheden. Op deze camping prima, dus super relaxed. Morgen trekken we weer verder. Santa Fe was echt de moeite waard!!